پژاک: آرزوهای آزادی‌خواهانه شهیدان کمال پنجوینی و صدیق سالیاوایی را تحقق می‌بخشیم

کمیته‌ی شهیدان پژاک به مناسبت سالگرد شهادت کمال پنجوینی و صدیق سالیاوایی بیانیه‌ای منتشر کرد.

شهید

کمیته‌ی شهیدان حزب حیات آزاد کوردستان ‌(پژاک‌) به مناسبت  هشتمین سالگرد شهادت رفقا کمال پنجوینی و صدیق سالیاوایی بیانیه‌ای منتشر کرده و ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره آنها اعلام نمود، پژاک همیشه ادامه‌دهنده راه شهدای جنبش آزادیخواهی است.

بیانیه‌ی کمیته‌ی شهیدان حزب حیات آزاد کوردستان ‌(پژاک‌) به شرح زیر می‌باشد:

«در هشتمین سالروز شهادت رفقایمان «کمال پنجوینی و صدیق سالیاوایی» به دست عناصر مزدور وابسته به رژیم ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۱۶، کمیته شهیدان «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» یاد و خاطره آنها را گرامی‌می‌دارد. پژاک همیشه ادامه‌دهنده راه شهدای جنبش آزادیخواهی است.

شهید کمال پنجوینی با اراده و عزم راسخ به مبارزات خلق خود پایبند بود و فلسفه آزادیخواهی را بخوبی از رهبر‌آپو و آموزه‌هایش آموخت. وی بر نیروی مبارزاتی خویش متکی بود و توانست درکی صحیح از رهبر آپو و خلق کُرد داشته باشد و در راه آزادی خلقش از هیچ فداکاری‌ای فروگذار نکرد. رفیق کمال با فکر و روح و کردار و گفتار خود در مسیر مبارزاتش به یقین انقلابی رسیده بود لذا به مبارزات آزادیخواهی در هرچهاربخش کردستان باور کامل داشت. وی با شناخت کافی از جنبش آپویی به تغییر مسیر زندگی خویش دست زد و با جسارت و اراده و فداکاری رنج‌های بسیاری کشید و خدمت بزرگی به خلق خویش کرد. همچنین از بارها تهدید دشمن و مزدورانش هراسی به دل راه نداد و با هدف گسترش روحیه مبارزات برای تحقق اتحاد ملی خلق کُرد بیش از پیش فعالیت می‌نمود.

رفیق کمال همراه با رفیق صدیق سالیاوایی در منطقه پنجوین به نماد مبارزه برای آزادی خلق کُرد مبدل شدند و بدون هیچ چشمداشتی فعالیت‌هایی بی‌شائبه به انجام رساندند. دشمن که تحمل این وضعیت را نداشت، به توطئه‌گری برای به شهادت رساندن آنها دست زد. هر دو رفیقمان با صداقت و درستی به مبارزات پژاک پایبند ماندند و عشق به آزادی خلق را سرلوحه این مبارزاتشان قراردادند.

امروز همچنان دشمنان خلقمان بیش از پیش در جنوب کردستان به تروریسم خویش ادامه می‌دهند و با هدف نسل‌کشی خلقمان بر حملات‌شان افزوده‌اند. لذا تلاش‌های ایران و ترکیه برای ترور و به‌شهادت‌رساندن فعالان آزادیخواه و میهن‌دوستان مبارز بیانگر این است که تاب تحمل دیدن اتحاد خلق کورد در هر چهاربخش کردستان را ندارند. امروز روحیه مبارزه‌گری خلقمان و آزادیخواهان و فعالان به اوج رسیده است و در برابر سیاست‌های نسل‌کشانه دشمن بیش از پیش ایستادگی می‌کنند.

کمیته شهیدان «حزب حیات آزاد کردستان(پژاک)» در هشتمین سالگرد شهادت رفقایمان «کمال پنجوینی و صدیق سالیاوایی» با پایبندی راسخ به مسیر مبارزاتی‌شان، یاد و خاطره آنها را گرامی‌می‌دارد. سوگند یاد می‌کنیم که حزبمان با هدف تحقق آرزوهای آزادیخواهانه آنها اجازه نخواهد داد که رنج‌های بی‌پایان‌شان به هدر رود و تا آزادی کامل خلق‌کُرد، مبارزات را بیش از پیش گسترش خواهد داد. بی‌شک امروز با گسترش مبارزات خلقمان در مسیر شهدا، رژیم فاشیست خوار و ذلیل‌تر شده و پژاک با تحقق آزادی خلقمان انتقام خون رفقا کمال پنجوینی و صدیق سالیاوایی و تمامی شهدا را خواهد گرفت. هر دو رفیق نماد مبارزات خلقی برای اتحاد ملی هرچهاربخش کردستان بودند و امید است که خلقمان، خصوصا آزادیخواهان و میهن‌دوستان با اهتمام هرچه‌بیشتر به راه آن شهدا ادامه دهند و باورداریم که امروز با اتحاد خلقمان می‌توانیم توطئه‌ها و تهدیدات دشمن را نیرومندانه خنثی سازیم.‌‌‌»